Słuchawki do pracy – gdzie, po co i jakie?

Słuchawki w dzisiejszych czasach stanowią nie tylko gadżet, którego używamy w domu czy w miejscach publicznych z połączeniem z telefonem, laptopem czy tabletem. Słuchawki pc już dawno przestały być jedynie elementem, który stanowił pewien komfort i wspomagał rozrywkę w trakcie grania, oglądani czy słuchania. Obecnie słuchawek nagłownych używa się także w pracy w firmach różnego rodzaju. Najczęściej są to firmy zajmujące się tak zwanym call centre, ale również działy obsługi klienta w firmach będą opierały swoją pracę na słuchawkach. Nawet sekretariaty w szkołach czy firmach będą często miały specjalne słuchawki do telefonu stacjonarnego, by usprawnić pracę jednostki.

Plusy słuchawek bezprzewodowych

Słuchawki do biura to zdecydowanie inny poziom oraz cel, niż w przypadku słuchawek do domu lub użytku własnego. Słuchawki firmowe mają usprawniać działanie firmy – liczy się każda minuta, bo w końcu czas to pieniądz. Z tego powodu słuchawki tradycyjne z kablem są mało praktyczne w pracy – nie pozwalają na swobodne przemieszczanie się, łatwo je niechcący odłączyć lub uszkodzić kabel. Wiele firm przechodzi, dlatego na lepsze rozwiązanie w postaci słuchawek na usb. Takie słuchawki usb bazują na połączeniu bluetooth, więc nie potrzebują kabla, a jedynie stację wpinaną do urządzenia. Nie trzeba uważać na kabel, by go nie odłączyć. Można się przemieszczać bez przerywania rozmowy, zdejmowania słuchawek, itd. Słuchawki bezprzewodowe są zwyczajnie bardziej komfortowe i praktyczne.

Mikrofon przy słuchawkach

Słuchawki do pracy w biurze powinny wpierać pracę członków zespołu i usprawniać proces działania. Ma to istotne znaczenie szczególnie w miejscach pracy, gdzie odbywa się dużo rozmów przez telefon, np. praca na infolinii, w bankowości, w dziale skarg i reklamacji czy pośrednikach – numery alarmowe, rejestratorzy medyczni czy nawet usługi taksówkowe. W takich przypadkach rozmowa musi przebiegać bez zakłóceń, płynnie. Konieczne są, dlatego słuchawkami z mikrofonem. Obecnie z łatwością możemy nabyć także słuchawki z mikrofonem usb – jednocześnie posiadają wbudowany mikrofon oraz zapewniają funkcję bezprzewodowości.

Stosunek jakość i cena

Słuchawki do biura to zazwyczaj większa inwestycja, szczególnie w przypadku firm typu call centre, gdzie potrzebna jest duża ilość sprzętu. Można kwestię jakości i ceny załatwić na dwa sposoby. Pierwsza opcja to wybór dużej ilości i niższej jakości, ale przy odpowiednio mniejszym koszcie zakupu. Jednak minusem jest, że niska jakość może generować z czasem dodatkowe koszty z powodu konieczności wymiany sprzętu. Drugą opcją jest postawienie na lepszą jakość w droższej cenie i tutaj, owszem, koszt będzie większy. Jednak w takim przypadku najprawdopodobniej sprzęt okaże się wytrzymalszy i posłuży dłużej oraz będzie bardziej komfortowy dla samych użytkowników. To dość istotne, gdy użytkownik musi siedzieć w słuchawkach przez długie godziny.

Author: moniq