SEO i jego tajemnice

Prowadząc biznes nie można w tych czasach nie posiadać strony internetowej. Brak wzmianki o naszej firmie w wynikach wyszukiwania to sytuacja niemal symilarna do tej gdzie szewc chodzi boso. Strona internetowa jest wręcz gwarancją pozyskania zaufania od klientów, dla których ważne jest przeczytanie choćby niewielkiej opinii na temat sklepu czy firmy świadczącej usługi. Jednak by nie wylądować na szarym końcu wyników wyszukiwania Google, warto przyjrzeć się takiej czynności jak pozycjonowanie UK

SEO czy pozycjonowanie? 

Każdy zastanawia się co trzeba zrobić by znaleźć się w wynikach wyszukiwania dotyczących konkretnych frazy. Wszelkie działania jakie podejmuje się w celu poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania określane są jako pozycjonowanie strony internetowej. Określenie to jest polską nazwą. W języku angielskim działania te nazywane są w skrócie SEO. Rozwinięcie tego skrótu to Search Engine Optimization, które oznacza dosłownie „optymalizację pod wyszukiwarki internetowe”. Pozycjonowanie UK polega głównie na dążeniu do poprawy wszelkich czynników mających wpływ na wyświetlanie strony w wynikach wyszukiwania. Są to czynniki wiążące się bezpośrednio z funkcjonowaniem strony www, umieszczonymi treściami na niej a także popularnością wśród użytkowników.  

Na cały proces pozycjonowania, składają się takie części jak: 

• Prawidłowa optymalizacja kodu html, 

• Odpowiednie przygotowanie treści na stronę a także ich optymalizacja, 

• Funkcjonalność strony pod względem technicznym, 

• Budowanie odpowiedniej struktury strony, 

• Przygotowanie wersji mobilnej serwisu, 

• Pozyskiwanie linków z innych stron. 

Mity dotyczące SEO. 

na temat słowo wypowiada się wiele osób. Jednak większość informacji dotyczących SEO okazuje się być zupełnie nieprawdziwa. Można rzec, że często tworzone są mity na temat SEO. Poniżej kilka mitów oraz błędnych przekonań na temat pozycjonowania. 

Dużo osób myśli, że raz osiągnięta pozycja pozostaje już na zawsze. Niestety rzeczywistość pokazuje, że w wynikach wyszukiwania wciąż zachodzą jakieś zmiany. Dana strona może zmieniać swoją pozycję w wynikach wyszukiwania kilka razy na dzień. Jest to podyktowane tym, że Google wciąż wprowadza zmiany w algorytmach, a ponadto konkurencja wprowadza swoje działania. 

Specjaliści twierdzący, że istnieje jeden uniwersalny przepis na to by osiągnąć najwyższą pozycję najprawdopodobniej nie posiadają pełnej wiedzy na temat pozycjonowania. Prawda jest taka, że nikt nie wie, jak działają wyszukiwarki poza pracownikami google. Dlatego też większość działań są to po prostu testy oparta na wiedzy oraz obserwacji. 

Każdy chciałby, żeby pozycjonowanie UK było czynnością jednorazową. Niestety większość stron wymaga regularnego prowadzenia działań na bieżąco. 

Spora grupa klientów wymaga od pozycjonerów gwarancji osiągnięcia pozycji. co bardziej szokujące firmy zajmujące się pozycjonowaniem używają tego sformułowania, aby zachęcić innych do skorzystania z ich z ich usług. Jednakże jest to tylko tani chwyt marketingowy. Nikt nie jest w stanie zagwarantować w stu procentach osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Author: moniq