Matmix Matmix
Matmix Matmix Matmix ;) Matmix
Matmix Matmix Matmix
 
 
Logowanie
 
e-mail:
has艂o:
 
Zarejestruj » Przypomnij has艂o

 
Aktualno艣ci
 
09-11-2016
Przygotuj si臋 na Matmix Reaktywacj臋
05-12-2016
Rozpocznij Matmix Reaktywacj臋
23-03-2017
Lista finalist贸w dost臋pna jest na naszym Facebooku

 
Matmix
Matmix Rozrywka

W tej zak艂adce prezentujemy wy艂膮cznie matematyczne dowcipy. Mamy nadziej臋, 偶e si臋 wam spodobaj膮 i 偶e b臋dzie si臋 ona rozrasta膰 g艂ównie za waszym udzia艂em.
Je偶eli chcesz si臋 podzieli膰 z innymi jakim艣 matematycznym dowcipem, anegdot膮, prosimy o wype艂nienie poni偶szego formularza.

Imi臋 i nazwisko:

Adres e-mail:

Tre艣膰:*


Zaznacz kwadrat "Nie jestem robotem"*

A oto 偶arty, jakie przys艂ali nam uczniowie.
Autor: metlet
Data wys艂ania: 2007-11-28 18:29:27
Ma艂u偶enistwo matematyk贸w lezy w 艂贸zku,jest ciemno, romantyczny nastr贸j w penym momencie 偶ona pyta m臋za:
- myslisz o tym samym co ja?
- tak, kochanie
- TO ILE CI WYSZ艁O??
Autor: Tomi艂a
Data wys艂ania: 2007-11-27 19:58:36
Matematyk, fizyk i biolog obserwuj膮 dom. Do domu wchodz膮 dwie osoby, a po pewnym czasie wychodz膮 trzy.
Biolog: Rozmno偶yli si臋.
Fizyk: Nie, to b艂膮d pomiaru.
Matematyk: Jak do domu wejdzie jeszcze jedna osoba, to b臋dzie pusty.
Autor: Pawe艂 艢.
E-mail: P_awelek@poczta.fm
Data wys艂ania: 2007-11-25 21:38:12
Idzie biedak i spotyka czarodzieja.
Czarodziej m贸wi:
-Witaj 偶ebraku. Mam dla ciebie propozycje.
-Jak膮?
-Przejd藕 przez most, a ja co krok pomno偶臋 ci sum臋 twoich pieni臋dzy przez 2. Ale co krok b臋dziesz musia艂 wrzuci膰 8 groszy.
-Zgoda.-krzykn膮艂 rado艣nie
Idzie pierwszy krok. Czarodziej mno偶y przez 2, a biedak wrzuca 8 groszy. Kolejny krok, razy 2 i 8 groszy wrzuci艂. Trzeci krok razy 2 i zn贸w wrzuci艂 8 groszy. Czwarty krok czarodziej mno偶y przez 2, a biedak krzyczy:
-ZDRADA! Nie mam ani grosza.
Jak膮 kwot臋 mia艂 na pocz膮tku biedak?
Autor: Ewelina Z.
E-mail: ufaki@buziaczek.pl
Data wys艂ania: 2007-11-24 17:56:20
Matematyk do dzieci w klasie:
-Po艂owy zawsze s膮 r贸wne, ale i tak wi臋ksza po艂owa z was tego nie zrozumie...
Autor:
Data wys艂ania: 2007-11-20 18:51:43
A To By艂o Tak :
Bociana Kopa艂 Szpak
Potem By艂a Zmiana
Szpak Kopa艂 Baciana
Potem By艂y 2 Zmiany
Ile Razy Szpak Zosta艂 Okopany ???
Autor:
Data wys艂ania: 2007-11-19 21:06:01
Tato Marcina ma 5 syn贸w, Adama Krzysztofa, Jana i Micha艂a, jak si臋 nazywa 5 syn??
Autor:
Data wys艂ania: 2007-11-18 16:30:03
dziadek do wnuka:
- Siedzi na drzewie 5 go艂臋bi, my艣liwy zastrzeli艂 jednego ile pozosta艂o??
- 5-1=4 wi臋c zosta艂o 4 - odpowiada wnuk
na co dziadek:
- ot贸偶 nie bo jeden zgin膮艂 a reszta ze strachu odlecia艂a.

:DD
Autor: Andariel
E-mail: alkara13@wp.pl
Data wys艂ania: 2007-11-12 18:27:59
Oto kilka kawa艂贸w o matematyce i matematykach=P

Nauczycielka na lekcji matematyki:
-Od dzi艣 b臋dziemy liczyli na komputerach.
-Huurrra! To 艣wietnie! - ciesz膮 si臋 dzieci.
-No to kto mi powie, ile to b臋dzie pi臋膰 komputer贸w doda膰 dwana艣cie komputer贸w?...

-Dlaczego jad膮cy poci膮g stuka ko艂ami?
-???
-A jaki jest wz贸r na obw贸d ko艂a?
-2πr.
-A ile to jest π?
-3 z hakiem.
-No i w艂a艣nie ten hak stuka.

1962 : Drwal sprzeda艂 ci臋偶ar贸wk臋 tarcicy za sum臋 100 dolar贸w. Wiedz膮c, 偶e koszt produkcji drewna wynosi艂 4/5 jego ceny, oblicz zysk drwala.

1972 : Drwal sprzeda艂 ci臋偶ar贸wk臋 tarcicy za sum臋 100 dolar贸w. Wiedz膮c, 偶e koszt produkcji wyni贸s艂 4/5 jego ceny, czyli 80 dolar贸w, oblicz zysk drwala.

1982 : (nowy program matematyki) Drwal dokona艂 wymiany zbioru T tarcicy na zbi贸r P pieni臋dzy. Moc zbioru P wyra偶ona w liczbach kardynalnych wynios艂a 100, przy czym ka偶dy z jego element贸w jest wart 1 dolara. Zaznacz w kwadratowej tabeli 100 punkt贸w, aby przedstawi膰 graficznie elementy zbioru P. Zbi贸r koszt贸w produkcji zawiera 20 element贸w mniej ni偶 zbi贸r M. Przedstaw zbi贸r K jako podzbi贸r M i odpowiedz na pytanie : jaka jest moc zbioru Z zysku wyra偶ona w liczbach kardynalnych ?

1992 : Drwal sprzeda艂 ci臋偶ar贸wk臋 tarcicy za 100 dolar贸w. Koszt produkcji drewna wyni贸s艂 80 dolar贸w, a zysk drwala 20 dolar贸w. Zakre艣l liczb臋 20.

2002 : 艢cinaj膮c stare pi臋kne i bezcenne drzewa, ekologicznie niezorientowany drwal zarobi艂 20 dolar贸w. Co my艣lisz o takim sposobie na 偶ycie ? W podgrupach postarajcie si臋 przygotowa膰 teatrzyk przedstawiaj膮cy, jak czuj膮 si臋 le艣ne ptaszki i dzika zwierzyna.

Astronom, fizyk, informatyk i matematyk przeje偶d偶ali poci膮giem przez Angli臋. Pierwszym widoczkiem, na kt贸ry zwr贸cili uwag臋 by艂o du偶e pole, na kt贸rym pas艂a si臋 czarna krowa. Ka偶dy z nich zrobi艂 o tym uwag臋 w swoim kapowniczku:
Astronom napisa艂: "Wszystkie obserwowane w Anglii krowy s膮 czarne."
Fizyk napisa艂: "Hipoteza robocza: krowy w Anglii s膮 czarne."
Informatyk napisa艂: "Anglia.krowy[1]:=czarna;"
Matematyk napisa艂: "Istnieje w Anglii co najmniej jedno pole, na kt贸rym co najmniej jedna krowa z co najmniej jednej strony jest czarna."

Autor: Maciek
E-mail: nylon555@kluseczka.foof.pl
Data wys艂ania: 2007-03-26 19:57:04
- Jasiu - pyta nauczyciel.
- Gdzie nale偶y umie艣ci膰 punkt, kt贸ry jest opisany w tre艣ci zadania?
- No tak gdzie艣 na pocz膮tku tej prostej... - odpowiedzia艂 Jasio wskazuj膮c palcem na fragment prostej narysowanej na tablicy.

:)
Autor: Uleczka
E-mail: ulencja_1991@buziaczek.pl
Data wys艂ania: 2007-03-16 15:33:39
Zagadka:
Na pytanie o wiek jego tr贸jki dzieci s膮siad odpowiedzial: "iloczyn lat wynosi 36". Poniewa偶 informacja by艂a niewystarczaj膮ca doda艂, 偶e "suma lat dzieci jest r贸wna liczbie okien w s膮siednim budynku". I te informacje nie pozwoli艂y na podanie wieku, wi臋c uzupe艂nil , 偶e "najstarsze dziecko ma zeza". Podaj wiek dzieci. Pe艂ne rozwiazanie (nie tylko wynik) z wyt艂umaczeniem dlaczego.


No wi臋c rozwi膮zanie do mojej zagadki:
Jest 8 mo偶liwo艣ci na to, aby iloczyn wieku wynosi艂 36.

6-6-1 ( suma = 13)
6-3-2 (11)
4-3-3 (10)
18-2-1 (21)
36-1-1 (38)
12-3-1 (16)
9-4-1 (14)
9-2-2 (13)

I skoro po dowiedzeniu si臋 o sumie wieku dalej nie wiedzia艂, to ta suma musia艂a wynosi膰 13 (w pozosta艂ych przypadkach ju偶 by wiedzia艂 na pewno, jakiego wieku s膮 wszyscy synowie).
Czyli zosta艂y mu 2 mo偶liwo艣ci: 6-6-1 oraz 9-2-2. I teraz informacja, 偶e najstarszy syn ma zeza wnosi to, 偶e w og贸le istnieje jeden najstarszy syn. St膮d rozwi膮zanie.

Jak si臋 przeczyta rozwi膮zanie to zadanie okazuje si臋 banalne. Podro dla wszystkich
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13






Matmix
 
 

Programming: Pawe艂 Jurewicz
E-mail Strona g艂贸wna