Pozycjonowanie stron: pamiętaj, to nie tylko techniczne SEO

pozycjonowanie stron

Chyba każdy z nas rozumie czym jest marketing internetowy – to po prostu sposób na dotarcie do klientów przez medium, jakim jest oczywiście internet. Same sposoby promocji nie są już tak oczywiste i niejednokrotnie wymagają od nas poświęcenia dużego zaangażowania czy środków finansowych. Jedną z najskuteczniejszych, a przy tym najekonomiczniejszych metod jest pozycjonowanie stron, wykorzystywane przez dziesiątki tysięcy biznesów na całym świecie.

Optymalizacja stron dla wyszukiwarek to wymagający i ciągły proces

Nie ma sensu łudzić się, że pozycjonowanie stron w Google można wykonać na zasadzie „raz a dobrze”. Algorytm wyszukiwarki giganta z Mountain View jest stale aktualizowany. Często nawet zaawansowani specjaliści SEO i agencje nie są w stanie przewidzieć zmian, które tam zachodzą. Nie wszystkie są jawne. Nie obędzie się więc bez testów, które wykażą skuteczność danego podejścia. Bez obaw. Każdy doświadczony freelancer seo ma swoje know-how, dzięki czemu jest w stanie skrócić czas trwania wstępnego planowania nawet o kilkaset godzin.

Optymalizacja stron dla wyszukiwarek musi być prowadzona z nastawianiem na długoterminowe rezultaty. Krótkotrwałe wypozycjonowanie strony, choćby przeprowadzone przez najbardziej doświadczonych wykonawców, da dokładnie taki sam rezultat jak wykupienie miejsca w reklamach widniejących nad wynikami wyszukiwania (Google Ads). Przez chwilę będzie generować zyski, ale po chwili wygaśnie.

Czas trwania kampanii SEO nie może zostać odgórnie określony. Istotne są tutaj takie czynniki jak branża, sposób pozycjonowania oraz późniejsze działania. Strony www potrzebują czasu, aby zostały zaindeksowane na pożądanych przez nas pozycjach. Odpowiedzialne pozycjonowanie SEO uwzględnia utworzenie wartościowych treści, które wspomogą nie tylko wyszukiwarkę, ale też odwiedzających uzytkowników.

Pozycjonowanie stron www to więcej niż techniczna optymalizacja

Po zainstalowaniu dowolnego systemu zarządzania treścią na swoim hostingu, jesteśmy zasypywani komunikatami o możliwościach oferowanych narzędzi SEO. Wtyczki w wordpressie, magento czy presta shop obiecują nam niezwykłe rezultaty w zaledwie kilkanaście kliknięć. W rzeczywistości sama optymalizacja techniczna wymaga znajomości wielu obcych dla przeciętnej osoby technologii. Strony www muszą zawierać treść bogatą nie tylko w słowa kluczowe, ale też znaczniki meta, schema czy chociażby chwytliwe, klikające się tytuły.

Pierwszym krokiem kampanii jest audyt SEO. Jeśli posiadamy już stronę WWW to ten będzie wręcz niezbędny, aby móc przejść dalej. Na jego podstawie zostaną wyznaczone rzeczy, które trzeba poprawić, dodać i zoptymalizować. Najczęściej wykorzystuje się do tego celu narzędzia analityczne, wyszukiwarki słów kluczowych i autorskie pluginy.

Gdy SEO freelancer przejdzie przez pierwszy etap pracy, może zaproponować dalsze działania, które nie będą skupiały się wyłącznie wokół naszego serwisu. Przydatny okazuje się link building, czyli zestaw czynności polegających na zamówieniu treści z odnośnikami do naszych stron. Link może mieć dowolną postać, ale istotny jest stosunek tzw. anchorów. Przemyślana kampania zakłada ich naturalny rozkład oraz wplecenie w zamawianą treść.

Kto zajmuje się wykonywaniem prac związanych z SEO?

Chcąc zlecić pozycjonowanie stron internetowych musimy zgłosić się do odpowiednich osób. Pozycjonowaniem powinny zająć się osoby doświadczone, które swoje działania mogą potwierdzić przynajmniej przez referencje. Często są oni członkami bądź założycielami agencji marketingowych.

Author: admin2