Jakie są zalety i wady reklamy AdWords?

Google AdWords to reklamowe narzędzie, które posiada spory potencjał zasięg, ale też tym samym popularność. Przedsiębiorcy, którzy dbają o obecność oraz rozpoznawalność swojej marki w sieci, bardzo często mają wątpliwości co do tego, jak prezentują się wady i zalety kampanii Google Ads. Czy zatem mając je na uwadze, faktycznie warto zainwestować w linki sponsorowane?

Czym tak właściwie jest reklama AdWords?

Po pierwsze, warto dowiedzieć się czym dokładnie jest reklama AdWords, a to materiały video, graficzne, ale też te tekstowe, które pojawiają się w wyszukiwarce Google, na stronach internetowych, przy odtwarzaniu filmów na YouTube, ale i nie tylko. Należy być świadomym tego, że kampanie Google AdWords są płatnę formą promocji, mimo tego, że rejestracja oraz wyświetlanie reklam nie kosztuje nic. Istotne jest także to, iż płacimy jedynie za kliknięcia w naszą reklamę bądź jej wyświetlenie, stąd możemy mieć kontrolę nad kosztami naszej kampanii.

Jakie zalety posiadają reklamy Google AdWords?

Dzięki linkom sponsorowanym Google, możliwe jest szybkie oraz precyzyjne dotarcie do grup docelowych, a są to najbardziej trafne reklamy. W tego typu odnośniki zwykle klikają te osoby, które są faktycznie zainteresowane ofertami. Natomiast sam remarketing działa tak, że użytkownik, który już raz odwiedził dany sklep, będzie zachęcany aby zrobić to ponownie. Sporą zaletą jest też duży zasięg, gdyż wyszukiwarka Google jest wykorzystywana niemal przez wszystkich, a system reklamowy obejmuje nawet witryny zewnętrzne oraz aplikacje na smartfonach.

Kiedy tylko zbliżają się święta lub inne okresy wyprzedażowe, możliwe jest modyfikowanie kampanii AdWords. To także szansa ku temu, aby ciągle monitorować statystyki i na bieżąco sprawdzać, które frazy kluczowe są najbardziej popularne, a które wskaźniki należy zmodyfikować.

Jakie wady posiadają reklamy Google AdWords?

Chociaż jest ich niewiele, jedną z wady reklam AdWords są zmienne ceny. Chociaż możemy dokładnie określić maksymalny budżet za jedno kliknięcie, kiedy jednak nasze stawki będą niższe niż konkurencji, nasza strona będzie wyświetlana rzadziej, a nawet ukaże się na kolejnych stronach wyników wyszukiwania.

Profesjonalne prowadzenie kampanii AdWords wymaga posiadania wiedzy z zakresu zaawansowanych narzędzi Google, a także doświadczenia. Dość czasochłonna jest konfiguracja, a sama nauka optymalizacji często bywa bardzo skomplikowana.

Jeśli nie mamy pojęcia o tego typu działaniach, lepiej nie inwestować w taką promocję, gdyż koszty prawie na pewno się nie zwrócą. Na szczęście istnieję specjalistyczne agencje AdWords, które zajmują się fachową obsługą tego typu kampanii. Jest to wówczas znacznie lepsze wyjście, niż samodzielne studiowanie setek zagadnień i definicji, czy też nauka funkcjonowania wymagających narzędzi. Chociaż taka możliwość zawsze istnieje, zwykle nie jest to opłacalne, a finalnie efekty i tak znacząco odbiegają od tego, jakie rezultaty są w stanie uzyskać profesjonaliści z tej branży.

Author: bartek