Jak prowadzenie bloga wpływa na SEO, pozyskiwanie klientów i budowanie ich zaufania do marki?

Jako, że content marketing jest wyjątkowo istotny, doszło do tego, że prowadzenie firmowego bloga stało się już obowiązkiem. Co zatem zyskamy stawiając na to popularne rozwiązanie, a także jak powinniśmy się tym zająć?

Jaki wydatek wiąże się z prowadzeniem firmowego bloga?

Kiedy zależy nam na skutecznym SEO blog z pewnością okaże się dobrym rozwiązaniem, a także będzie tania formą promowania marki. Potrzebny jest nam jedynie komputer, Internet i my sami. Nie ma tu obowiązku korzystania ze specjalistycznych narzędzi, a także szerokiej kadry pracowników. Wystarczy jedynie osoba, która posiada „lekkie pióro”. Ważny jest tutaj czas oraz cierpliwość, ponieważ efekty nie będą widoczne natychmiast, a pojawią się dopiero po pewnym czasie.

Relacja z naszymi klientami i zacieśnianie więzi

Odpowiednio prowadzony blog firmowy, to świetna okazja ku temu, aby zaprezentować odbiorcom, że za oferowanymi produktami i logotypem, stają konkretne, wartościowe i kompetentne osoby. Tym sposobem, marka może otworzyć się w stosunku do swoich klientów i być pozytywnie odebrana. Kiedy na blogu będą pojawiały się komentarze i będziemy na nie odpowiadać, nasza marka będzie miał swój głos. Odbiorcy uznają też, że liczymy się z ich zdaniem. Dodatkowo, wszelkie polubienia i udostępnienia będą dla nas wyznacznikiem tego, co jest interesujące dla naszych odbiorców. Kiedy uda się nam doprowadzić do tego, że nasz blog zostanie zapamiętany, użytkownicy będą chętniej do niego powracać.

Treści eksperckie i ich wpływa na pozycjonowanie bloga

Jeśli kierujemy swoje cele na sprzedaż danego produktu, zwykle to my wiemy o nim najwięcej, stąd powinniśmy to umiejętnie wykorzystać. Warto dzielić się wszelkimi informacji, chociażby poprzez publikowanie artykułów czy też poradników, a te nie muszą być bezpośrednio związane z produktem, a z daną branżą. Będzie to też sygnał dla odbiorcy, że w tej dziedzinie jesteśmy ekspertami, a zatem uzyskamy wyjątkowo ważne zaufanie.

Choć na blogu publikuje się głównie teksty, możliwości są jeszcze inne. Na pewno opłacalne będzie przygotowanie infografik i różnego typu wideo, które mogą z powodzeniem zostać też wykorzystane w mediach społecznościowych. Są to bowiem treści, które mogą rozpowszechniać się w sposób viralowy.

Blog SEO – jakiego typu treści warto publikować?

Z uwagi na dużą wagę content marketingu, same informacje o firmie na stronie będą niewystarczające. Jeśli nie będzie na niej odpowiedniego ruchu i coraz to nowszych treści, odbiorcy nie będą mieli powodu, aby do niej wracać. Z uwagi na to, trudno nam będzie utrzymać ich uwagę, a także informować o pojawianiu się nowych produktów, czy też usług.

Witryna, które nie jest aktualizowana na bieżąco, jest źle postrzegana przez wyszukiwarkę Google, a to sprawia, że ucierpi na tym pozycjonowanie bloga. Jeśli na stronie pojawiają się nowe treści, sprawiające wzrost ruchu i zainteresowania odbiorców, będzie to oznaczało, że witryna obrała dobry kurs. Jest to zdecydowanie wyjątkowo istotne, w kwestii pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google.

Optymalizacja i pozycjonowanie bloga

Wystarczy, że poświecimy trochę czasu na prowadzenie bloga, a liczba odwiedzających naszą stronę znacznie wzrośnie. Jeżeli treści są tam wartościowe i ciekawe, użytkownicy będzie się nimi dzielić ze znajomymi. Gdy dochodzi do udostępnień na innych blogach lub w mediach społecznościowych, oznacza to pozyskanie dodatkowych linków, odnoszących się do naszej strony, a jednocześnie zwiększają też liczbę odwiedzin strony. Warto też wspomnieć, że dobrze napisany artykuł powoduje, że wejścia na stronę są generowane jeszcze długo po samej publikacji, ale też będzie ją pozycjonować. Co również bardzo ważne, warto co jakiś czas dokonywać aktualizacji umieszczonych tam informacji, jeśli te tylko tego wymagają.

Author: bartek