Google AdWords – czym jest i jak wykorzystać je w procesie pozycjonowania strony?

Profesjonalne kampanie AdWords stanowią dziś niesamowicie ważne narzędzie pozwalające dotrzeć do niezliczonej ilości potencjalnych klientów. Jeżeli jeszcze go nie znasz, jesteś we właściwym miejscu. W tym artykule wyjaśniam, czym właściwie są kampanie AdWords oraz wchodzące w ich skład linki sponsorowane, jakie korzyści wynikają z ich prowadzenia i jak wykorzystać je w procesie promowania swojej działalności.

Prowadzenie kampanii AdWords można wziąć na własne barki lub zlecić specjalizującym się w AdWords (nowa nazwa: Google Ads) agencjom, spośród których wyróżnić należy: https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo .

Czym jest reklama AdWords?

Google AdWords (a obecnie Google Ads) to serwis reklamowy firmy Google, który pozwala reklamodawcom na emitowanie linków sponsorowanych powiązanych z ich witrynami. Te natomiast wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania dla odpowiedniej fazy w wyszukiwarce oraz na stronach biorących udział w programie partnerskim Google AdSense, czyli kolejnego serwisu reklamowego Google.

Na poniższej ilustracji widzimy linki sponsorowane Google wyświetlające się po wpisaniu przeze mnie frazy: „sklep ze zdrową żywnością”. Jak widać, reklamy Google AdWords wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania oraz, w przypadku fraz zakupowych, po prawej stronie. Może być jednak tak, że reklamy pokażą się na dole przeglądarki. Dzieje się tak wówczas, gdy Google ocenia naszą reklamę jako mniej atrakcyjną.

Zalety kampanii Google Ads

Skuteczne kampanie AdWords mogą znacznie przyczynić się do wzrostu sprzedaży reklamowanego produktu lub usługi. Linki sponsorowane w Google posiadają mnóstwo zalet, które przemawiają za rozpoczęciem kampanii produktowej AdWords. Spośród największych wymienić należy:

Możesz ustawić swoje preferencje dotyczące odbiorców. Taka możliwość pozwala znacznie zwiększyć szansę dotarcia do właściwych ludzi.

To bardzo przydatna opcja, zwłaszcza kiedy nasza reklama powiązana jest z nadchodzącym wydarzeniem lub, gdy znamy dobrze naszych potencjalnych klientów i wiemy, w jakich godzinach spędzają najczęściej czas w sieci.

W Google linki sponsorowane pojawiają się już w kilka minut po zasileniu stanu konta projektu. Przekłada się to na natychmiastowe korzyści i efekty marketingu w postaci Google AdWords.

Reklamy Google Adwords cechują się bardzo dużą swobodą w procesie ich tworzenia. Nie inaczej jest ze słowami kluczowymi, których wybór ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

Ostateczna cena Google AdWords nigdy nie przekroczy naszych założeń i budżetu. Uczciwe modele rozliczeń, a zwłaszcza CPC (cost per click) sprawiają, że płacimy za efekty w postaci kliknięcia przez użytkownika w naszą reklamę, a nie już za samo wyświetlenie.

Jak wykorzystać linki sponsorowane Google AdWords?

Nie ulega dyskusji, że linki sponsorowane Google AdWords stanowią bardzo przydatne narzędzie w procesie promowania swojej działalności. Mogą stanowić one ciekawe wsparcie procesu pozycjonowania naszej strony internetowej. Kampanię z ich wykorzystaniem można poprowadzić samemu lub zlecić agencjom AdWords. Choć tworzenie reklam i prowadzenie działań z ich wykorzystaniem można wziąć na swoje barki, to właśnie ta druga opcja cieszy się większą popularnością, ponieważ ceny kampanii AdWords nie należą do szczególnie wygórowanych – w przeciwieństwie do ceny, jaką przyjdzie nam zapłacić w sytuacji, gdy zaniedbamy ich potencjał.

Author: bartek