Fulfilment – czym jest, na czym polega, oraz jakie ma wady i zalety?

Zatrudnienie wykwalifikowanego pracownika, utrzymanie własnego magazynu, a także podpisanie umowy z dobrą firmą kurierską bądź brokerem, to tylko kilka z najważniejszych wydatków, jakie mogą pojawić się w związku z samodzielną obsługą zamówień z naszego sklepu internetowego. W wypadku sporych i bogatych firm, z pewnością nie będzie stanowiło to zbyt dużego problemu, natomiast początkujący na rynku, mogą mieć pewne trudności, aby wygospodarować budżet na ten cel. Tym samym konieczne staje się sprzedawanie produktów w wyższej cenie, a to spory krok w kierunku obniżenia swej konkurencyjności.

Jednym z ciekawszych rozwiązań, okazuje się być zatem usługa fulfilment. Zanim jednak się na nią zdecydujemy, warto dowiedzieć się o niej jak najwięcej, a szczególnie tego, na czym ona polega.

Usługa fulfilment – na czym dokładnie polega ta usługa

Najprościej rzecz ujmując, fulfilment to swojego rodzaju, outsourcing szeroko pojętych działań zorientowanych na logistykę. W ramach owej usługi, to zewnętrzna firma przejmuje od swych klientów pełną obsługę zamówień, które składane są w ramach prowadzenia danego sklepu internetowego. System rozliczenia, bazuje tutaj na klasycznym, comiesięcznym abonamencie, a jest to rozwiązanie wygodne zarówno dla jednej, jak i drugiej strony, a przy tym też znacząco niweluje finalne koszty usługi.

W większości przypadków firmy, które oferują swym klientom usługę fulfilment, ograniczają ilość obsługiwanych zamówień w konkretnym czasie. Najczęściej to do 1000 w skali miesiąca. Sama usługa związana jest ze wszelkimi działaniami, które są wymagane podczas prawidłowej realizacji oraz wysyłki zamówienia. Jest to zatem chociażby udostępnienie swej przestrzeni magazynowej, dopełnienie wszelkich formalności, a także pakowanie paczek oraz ich transport.

Jakie firmy, powinny skorzystać z usługi, jaką jest fulfilment?

Z uwagi na relatywnie niskie koszty, a także najczęściej ograniczoną liczbę przesyłek, fulfilment jawi się, jako doskonałe rozwiązanie dla tych nieco mniejszych sklepów internetowych. Najwięcej korzyści z tytułu skorzystania z tej usługi zauważymy wtedy, kiedy postawimy na firmę, która posiada dość bogate zaplecze. Będziemy w stanie odnaleźć naprawdę dużą liczbę ofert, które gwarantują nam korzystanie z bardzo dużej oraz nieustannie rozwijającej się infrastruktury, która należy do firmy znanej, a także cieszącej się sporym zaufaniem. Tym samym, będziemy mogli nie tylko znacząco zmniejszyć koszty prowadzenia firmy, ale też bardzo pozytywnie wpłynie to na odbiór wśród naszych klientów.

Fulfilment – jakie ma zalety i wady?

Fulfilment to usługa, która prezentuje sobą niezliczoną ilość zalet, zatem nie jest to jedynie optymalizacja kosztów, dotyczących obsługi zamówień internetowych. Klienci bardzo często podkreślają, że możliwa jest dzięki temu spora oszczędność czasu. Tym samym, zaoszczędzone minuty można poświęcić na wiele innych istotnych spraw, a to np. te, które związane są chociażby z marketingiem, reklamą, czy też bezpośrednią obsługa klientów.

W kwestii wad, należy tutaj przede wszystkim wymienić minimalną liczbę zamówień ustalaną przez niektóre sklepy. Oznacza to, że zwłaszcza dla tych początkujących firm, oferta ta może okazać się niedostępna. Istnieją jednak tacy operatorzy, którzy zgadzają się na rezygnację z ograniczeń, działając tym samym na rzecz klienta.

Mowa tutaj o rozwiązaniu, z którego z pewnością warto skorzystać, a na pewno powinniśmy je wypróbować. Może to nam unaocznić fakt, że mamy znacznie więcej możliwości, niż tylko samodzielną obsługę działań logistycznych. W wypadku, kiedy zależy nam na poczynieniu pewnych oszczędności, będzie to najlepsze wyjście. Jak się okazuje, nie jest to usługa zarezerwowana dla potentatów na rynku, ale też firm mniejszych, lokalnych i początkujących w branży sprzedaży internetowej, która ostatnimi czasy zdecydowanie zyskuje na popularności.

Author: bartek