Centrala IP PBX – czy będzie to opłacalna inwestycja dla naszej firmy?

Nie da się ukryć, że telefoniczna centrala to coś, co raczej kojarzy się nam z ogromnymi firmami i korporacjami. Fakty są jednak takie, że centrala IP PBX to rozwiązanie, które pozwoli usprawnić komunikację dosłownie w każdym przedsiębiorstwie, bez względu na jego wielkość. Obecnie, centrale IP są dość popularne, jako sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Nie ma znaczenia, czy nasza firma zatrudnia dziesięciu, czy też stu pracowników, tego typu rozwiązanie zawsze może okazać się czymś przydatnym.

Czy wystarczy nam jedynie sam telefon i adres mailowy?

Istnieje błędne przeświadczenie o tym, że centrala IP PBX dla firmy to wyłącznie swojego rodzaju dodatek dla jej funkcjonowania. Takie opinie można zauważyć zwłaszcza wśród młodych przedsiębiorców, dla których funkcjonowanie na rynku jest jeszcze nowością. Zbytnie poszukiwanie oszczędności na polu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, nie jest jednak niczym dobrym. Warto pamiętać, że klienci są obecni niezwykle wymagający i często brakuje im na wszystko czasu. Tylko jeśli kontakt z klientem będzie odpowiednio szybki, uda się nam utrzymać jego zainteresowanie. Stąd, takie rozwiązania jak klasyczny mail oraz telefon mogą nie wystarczyć. Chociaż dla ogromnej korporacji utrata jednego klienta może nie być aż tak odczuwalna, inaczej jednak wygląda to z perspektywy nowopowstałego przedsiębiorstwa.

Jakie korzyści przyniesie nam centrala IP PBX?

Chociaż niektórym może wydawać się, że telefon przez Internet nie może zbytnio różnić się od klasycznych rozwiązań dotyczących komunikacji, tak naprawdę istnieje szereg korzyści, jakie odniesiemy po zainwestowaniu w dobrą centralę IP.

Bez żadnych problemów z konfiguracją

Aktualnie, centrale telefoniczne doświadczyły bardzo intensywnego rozwoju, stąd nie przypominają już nawet tych sprzed kilku lat. Są one niezwykle łatwe w konfiguracji, dlatego każdy powinien sobie z tym poradzić. Nawet jeśli pojawiłby się jakikolwiek problem, otrzymamy darmową pomoc serwisową. Warto zwrócić uwagę na to, jak prezentuje się panel klienta, gdyż jego intuicyjność może nam bardzo ułatwić wiele zadań.

Widoczna redukcja wydatków

Co ciekawe zauważymy, że sporo oszczędności pojawi się nie tylko podczas założenia pierwszej centrali, ale też gdy zmienimy tą stacjonarną, na centralę IP. Takie kwestie jak serwisowanie, wsparcie, utrzymywanie i instalacja, również będą źródłem mniejszych kosztów. Co więcej, sporo dodatkowych korzyści otrzymamy za darmo. Telefonia internetowa to coś, co daje sporo możliwości, przy jednocześnie o wiele mniejszych wydatkach.

Lepsze relacje i kontakt z klientami

Nie bez powodu to ceni się chyba najbardziej, z uwagi na wymagania klienta. Bardzo ciężko jest utrzymać jego zainteresowanie, a w razie braku odpowiedzi, próżno oczekiwać o ponowny kontakt. Wówczas, kolejnym krokiem jest chociażby telefon do naszej konkurencji. Dzięki centrali IP PBX, do takiej sytuacji na pewno nie dojdzie. Każde połączenie do naszej firmy, zawsze będzie odebrane. Kiedy nie będzie to pracownik w biurze, zostanie ono przekierowane na telefon komórkowy.

Zoptymalizowany czas

Telefonia VoIP to nie tylko duża oszczędność pieniędzy, ale również czasu. Wszystko z uwagi na to, że efektywność działań jest o wiele większa. Pracownicy mogą pracować wydajniej, przez co czasu jest o wiele więcej. Należy dbać o to, aby rozwiązania firmy nie odstawały od konkurencji. Zyska na tym nie tylko komfort pracy, ale także poprawi się wizerunek marki.

Poprawa organizacji w firmie

Dzięki centrali PBX, firma z pewnością usprawni organizację obsługi klienta. Takie udogodnienia jak chociażby przekierowywanie połączeń, czy też poczta głosowa mogą okazać się wybawieniem w wielu sytuacjach. Szczególnie, kiedy pragniemy być nieustannie w kontakcie z klientem, a często przebywamy poza siedzibą firmy.

Gwarancja usług najwyższej jakości

Wystarczy, że dojdzie do integracji centrali PBX z systemem CRM, a uda się nam automatycznie gromadzić sporo danych o osobach dzwoniących. Konsekwencją tego będzie to, że jakość usług, które oferujemy ulegnie zdecydowanej poprawie.

Author: bartek