Bramka smsowa – sposób na usprawnienie obsługi klienta

sms

Dobrze działająca obsługa klienta jest ważna w każdej firmie, niezależnie od jej wielkości czy branży. Sposobem na jej usprawnienie bez obniżenia jej jakości jest bramka smsowa, pozwalająca na masową wysyłkę krótkich wiadomości tekstowych. Dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Bramka smsowa, czyli sposób na masową wysyłkę wiadomości tekstowych

Do podstawowych sposobów pozwalających na kontakt z klientem zalicza się przede wszystkim rozmowy telefoniczne i wiadomości e-mailowe. Choć są przydatne w wielu sytuacjach, zazwyczaj zabierają sporo czasu, który mógłby być lepiej spożytkowany. Aby znacznie ograniczyć potrzebę korzystania z tych form kontaktu, warto wesprzeć je nowym narzędziem, jakim jest bramka smsowa. Pozwala ona na masową wysyłkę SMS-ów, co może znacznie usprawnić obsługę klienta w każdej firmie.

Powiadomienia SMS to jeden z najskuteczniejszych, a przy tym niedrogich sposobów na przekazywanie swoim klientom wielu ważnych informacji. Dzięki temu są oni lepiej zorientowani w takich aspektach, jak działanie firmy, jej oferta czy realizacja ich zamówienia. Przekłada się to na mniejszą potrzebę kontaktowania się z ich strony, ponieważ podstawowe informacje są im przekazywane w sposób łatwy i szybki do odczytania.

Bramka smsowa jest przy tym prosta do wdrożenia w każdej firmie, nie wymaga specjalistycznego sprzętu ani długiego uczenia się jej obsługi. Aby móc z niej korzystać, wystarczy połączenie z Internetem – dzięki temu jest rozwiązaniem łatwo dostępnym i stosunkowo tanim.

Bramką SMS zarządza się z poziomu panelu klienta lub API. Można z jej pomocą zająć się pojedynczą lub masową wysyłką SMS-ów, zawierających dowolne informacje – np. związane z promocją firmy czy samą obsługą klienta. Dzięki usłudze można też wygodnie zarządzać kontaktami z bazy klientów, np. nadając im nazwy zamiast numerów, co znacznie ułatwi wysyłanie wiadomości do wybranej grupy.

Jak wykorzystać bramkę smsową w swojej firmie?

Zastosowanie bramki smsowej do kontaktu z klientami to opcja bardzo elastyczna, dzięki czemu świetnie sprawdzi się w każdej firmie. Powiadomienia SMS można bowiem wykorzystać w różnych rolach, w zależności od potrzeb i założeń swojego przedsiębiorstwa.

Wiele firm stosuje masową wysyłkę SMS, aby poinformować swoich klientów o aktualnych promocjach na produkt, który chcą wypromować. Jest to skuteczny sposób, ponieważ kieruje się go do osób zainteresowanych już ofertą firmy, najczęściej zapisanych do newslettera lub klubu klienta.

Powiadomienia SMS świetnie sprawdzają się też w roli potwierdzenia rezerwacji usługi – np. wizyty w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym. Często są one uzupełnieniem systemu rezerwacji, działającego z poziomu strony internetowej czy aplikacji. W krótkiej wiadomości tekstowej klient otrzymuje informację dotyczącą miejsca i dokładnego terminu spotkania, dzięki czemu nie musi notować takich danych. Jest to duża wygoda dla odbiorców, dlatego szczególnie cenią oni SMS-y w takiej roli. Większość firm wykorzystuje je także jako przypomnienia o zbliżającej się wizycie, wysyłane najczęściej dzień przed terminem spotkania.

Masowa wysyłka SMS-ów sprawdza się także w systemach weryfikujących tożsamość osoby poprzez numer telefonu – wykorzystuje się je np. w bankach przed dokonaniem transakcji czy firmach kurierskich, korzystających z paczkomatów. Bramka smsowa pozwala na wysyłanie specjalnych, indywidualnych kodów, pozwalających na skorzystanie z danej usługi.

Powiadomienia SMS można też zastosować w innych sytuacjach – aby wysłać wiadomości powitalne czy urodzinowe do swoich klientów, przekazać im informacje o zmianie godzin otwarcia firmy lub przeniesieniu jej siedziby czy przypomnieć o zbliżającym się terminie płatności. Zastosowań jest bardzo dużo, dlatego bramka smsowa jest wyjątkowo przydatnym narzędziem w każdej firmie.

Gdzie warto zastosować powiadomienia SMS?

Bramka SMS może zostać wprowadzona w każdej firmie – jest to proste narzędzie, które można łatwo wdrożyć zarówno w małych, jak i największych przedsiębiorstwach. Będzie przydatne przy obsłudze klienta w każdej branży – często korzystają z niego firmy usługowe, sklepy internetowe i instytucje.

Author: asia