Brak struktury strony pod poszczególne frazy

Struktura strony internetowej ma wbrew pozorom spore znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w google. Podział na podstrony, podkatalogi czy wybór stron dostępnych w menu głównym wpływa na to, na jakie zapytania użytkowników w wyszukiwarkach w pierwszej kolejności będzie pojawiała się nasza witryna.  Większy ruch organiczny i lepsze wpisywanie się w zapytania użytkowników sieci wpłynie na skuteczne pozycjonowanie stron. Warto się zastanowić, zatem nad strukturą kategorii lub w przypadku stron firm usługowych, jak podzielić ofertę. 

Struktura, a optymalizacja

W przypadku, gdy temat czy grupa słów kluczowych nie dominuje na stronie warto dla poszczególnych elementów strony przygotować osobne podstrony. To znaczne ułatwienie dla użytkowników pod względem SXO oraz UX, ponieważ wpisując w wyszukiwarkę konkretne zapytanie, mogą szybko znaleźć się na stronie z odpowiednimi informacjami dla pytania. Pomaga to również w ten sposób w pozycjonowaniu strony.

W kontekście struktury strony warto także wspomnieć o tzw. kanibalizacji. Sytuacja ta polega na istnieniu wielu stron serwisu, które posiadają podobne treści (m.in. tytuły, nagłówki, opisy z identycznymi słowami kluczowymi). Pojawia się tu między innymi problem konkurencyjności oraz dublowania treści, co negatywnie odbija się na pozycjonowaniu stron w google. Struktura serwisu dla skutecznego seo należy zarządzać świadomie, by wpisem na blogu nie zepchnąć niżej strony ofertowej dotyczącej danego produktu lub usługi. W celu uniknięcia kanibalizacji warto:

·         świadomie wybierać słowa kluczowe dla poszczególnych adresów URL – bardzo istotne dla google seo;

·         wykorzystywać linkowanie wewnętrzne (działanie on-site)  i zewnętrzne (z domen innych, niż nasza);

·         stawiać na unikalność tagów tytułowych, nagłówków Hx i treści;

Optymalizacja pod trudne słowa

Najlepiej korzystać z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych, jeżeli zależy nam na ich wysokich pozycjach, co wpłynie na dłuższą metę na pozycjonowanie strony internetowej. Takie narzędzia pomogą łatwiej urozmaicić treści oraz rozbudować je i lepiej wypozycjonować. Słowa kluczowe dla pozycjonowania seo warszawa powinny być odpowiednio przeanalizowane, by były wysoko ustawiane przez roboty wyszukiwarek. Planując strukturę serwisu, warto pamiętać o frazach kluczowych oraz wybierać te, które są najpopularniejsze i najsilniejsze. Błędem, który może nas dużo kosztować i nawet skreślić z wyników wyszukiwarek, jest przygotowanie podstron pod frazy, których zwyczajnie nikt nie szuka. Strona taka może być nawet przy unikalnych treściach tekstowych będzie miała mały ruch organiczny, więc niskie pozycjonowanie serwisu.

Over-optimization, czyli przeoptymalizowanie

Innym problemem jest zbyt duża optymalizacja. Tak, istnieje coś takiego wbrew pozorom. Niestety, zdarza się to stosunkowo często. Na przykładzie słów kluczowych – jeżeli jest ich zbyt dużo na podstronie to wcale niedobrze, gdyż może okazać się, że działa to na niekorzyść pozycjonowania stron seo. Zbyt wiele fraz może sprawić, że treść uznana będzie za niskiej wartości i spam przez roboty, a poza tym przestanie być estetyczna i interesująca dla użytkowników. Dużo fraz kluczowych (szczególnie przy krótkich tekstach) zaowocuje jedynie tym, że nie chcąc wpisywać się w mnóstwo wyników na pytania, nie będziemy pasować do żadnego konkretnego – zwłaszcza przy stosowaniu różnych, niespójnych fraz. Dlatego też warto frazy umieszczać w odpowiednich odmianach, związkach wyrazowych, aby nie występowały w każdym elemencie w identycznej formie. Synonimy, odmiany, ograniczona ilość fraz kluczowych wpłynie dobrze na pozycjonowanie google. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie tego zaplanować to warto skorzystać z usług specjalistów seo.

Author: moniq