Czym jest Digital Signage?

Firmy działające dziś na rynku mają bardzo duże możliwości reklamowania swoich produktów i usług. W dobie powszechnego wykorzystywania różnorodnych narzędzi multimedialnych, kontakt z klientem i przekazywanie informacji jest naprawdę bardzo proste. Warto decydować się na innowacyjne rozwiązania, które mogą wprowadzić firmę na naprawdę wysoki poziom i możliwość konkurowania z największymi przeciwnikami rynkowymi. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie Digital Signage.

Digital Signage- czyli co?

Digital signage to jeden ze sposobów na elektroniczną komunikację wizualną z klientami.Jest ona w pełni zautomatyzowana i zaplanowana. Digital Signage to zestaw narzędzi, których zadaniem jest przedstawianie obrazów (informacji) na różnych nośnikach, np. na monitorach, w tym samym czasie, ale różnych miejscach. Działanie to jest w pełni skoordynowane. Dzięki digital signage w bardzo szybki i przystępny sposób można zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług, albo po prostu zapoznać ich z naszą marką.

Dystrybuowanie treści reklamowych – to się opłaca

Dystrybuowanie treści reklamowych, multimedialnych jest niezwykle korzystne dla większości firm. Wszystkie treści, dobrze przemyślane i opracowane, trafiają do wybranych użytkowników, do konkretnej grupy odbiorców, zgodnie z preferencjami. Digital Signage to rozwiązanie dość uniwersalne, dlatego ponieważ można z niego korzystać, aby osiągnąć różne cele. Niektóre firmy wykorzystują to rozwiązanie tylko do celów marketingowych, inne do celów informacyjnych, a jeszcze inne mieszają te cele i dopasowują treści do bieżących potrzeb.

Dlaczego warto zainwestować w Digital Signage?

Digital Signage zapewnia wiele korzyści. Jednak do największych zaliczyć należy oszczędność czasu oraz pieniędzy. Reklama trafia w prosty sposób do bardzo dużego grona odbiorców. Jeżeli Digital Signage zostanie umieszczony w takim miejscu jak centrum handlowe, czy np. dworzec, mamy pewność, że każdego dnia setki, a nawet tysiące potencjalnych klientów zobaczą ważne dla Ciebie informacje o Twojej firmie. Oczywiście, to gdzie znajdzie się Digital Signage, zależy wyłącznie od Ciebie i od potrzeb firmy. Digital Signage wpływa również na zwiększenie skuteczności działań – reklama trafia do większej liczby klientów. Niewątpliwą zaletą jest również to, że komunikacja z klientem odbywa się w bardzo ciekawy sposób – inny, niż większość odbiorców jest do tego przyzwyczajona. Dynamiczna i kolorowa treść lub zaskakujące obrazy przyciągają wzrok. Bardzo istotną zaletą tego rozwiązania jest również łatwość zarządzania. Swoją reklamą można zarządzać z dowolnego miejsca, bez względu na to, gdzie się znajdujesz.

Gdzie stosuje się Digital Signage?

Najczęściej tam, gdzie każdego dnia przewija się duża liczba osób, a więc w miejscach użyteczności publicznej. Najczęściej są to lotniska i dworce, a także placówki kulturalne. Monitory reklamowe mogą znaleźć się oczywiście w centrach handlowych.

Co jest potrzebne?

Korzystanie z  Digital Signage opiera się na sprzęcie i odpowiednim oprogramowaniu. Jeżeli chodzi o sprzęt, to przede wszystkim potrzebny jest cyfrowy nośnik. Wybierać możemy spośród ekranów, ścian monitorów, ale również popularnych ostatnio ścian LED. Aby móc sterować i w pełni zarządzać wyświetlanymi reklamami i informacjami, konieczne jest oprogramowanie digital signage – to właśnie dzięki niemu możesz sterować wyświetlanymi materiałami zdalnie, z każdego miejsca, zarządzać czasem emisji, ale również treścią. Jest to zatem niezwykle wygodne i komfortowe – potrzebujesz jedynie dostępu do Internetu.

Digital Signage jednym z wielu rozwiązań

Digital Signage to jedno z wielu rozwiązań audiowizualnych dla biznesu i instytucji. Wiele firm decyduje się również na system dystrybucji video, a także systemy wykorzystywane wewnątrz firmy, np. bezprzewodowe systemy prezentacji, systemy interaktywne, nagłośnieniowe, konferencyjne, wideokonferencyjne. Warto zaznajomić się z ofertami na rynku i wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy.

Author: barbara